دانلود پروژه و پایان نامه | ث) شاخص[۱۱](مقیاس، نشانگر): – پایان نامه های کارشناسی ارشد |
-
-
- میزان نرخ سهم دانش آموزان روستایی مقطع ابتدایی آموزش و پرورش استان ایلام در مقایسه با نسبت پیشبینی شده در برنامه ملی آموزش برای همه استان طی دوره مورد نظرچگونه است؟
-
-
- میزان نرخ سهم دانش آموزان غیر انتفاعی مقطع ابتدایی آموزش و پرورش استان ایلام در مقایسه با نسبت پیشبینی شده در برنامه ملی آموزش برای همه استان طی دوره مورد نظرچگونه است؟
-
- میزان نرخ پوشش ظاهری تحصیلی مقطع ابتدایی آموزش و پرورش استان ایلام در مقایسه با نسبت پیشبینی شده در برنامه ملی آموزش برای همه استان طی دوره مورد نظرچگونه است؟
-
- میزان نرخ نسبت دانش آموز به معلم مقطع ابتدایی آموزش و پرورش استان ایلام در مقایسه با نسبت پیشبینی شده در برنامه ملی آموزش برای همه استان طی دوره مورد نظرچگونه است؟
-
- میزان نرخ نسبت معلم به کلاس دایرمقطع ابتدایی آموزش و پرورش استان ایلام در مقایسه با نسبت پیشبینی شده در برنامه ملی آموزش برای همه استان طی دوره مورد نظرچگونه است؟
-
- میزان نرخ سطح تحصیلات معلمان مقطع ابتدایی آموزش و پرورش استان ایلام در مقایسه با نسبت پیشبینی شده در برنامه ملی آموزش برای همه استان طی دوره مورد نظرچگونه است؟
-
- میزان نرخ تراکم دانش آموز در کلاس دایر مقطع ابتدایی آموزش و پرورش استان ایلام در مقایسه با نسبت پیشبینی شده در برنامه ملی آموزش برای همه استان طی دوره مورد نظرچگونه است؟
-
- میزان نرخ تراکم کالبدی مقطع ابتدایی آموزش و پرورش استان ایلام در مقایسه با نسبت پیشبینی شده در برنامه ملی آموزش برای همه استان طی دوره مورد نظرچگونه است؟
-
- میزان نرخ سرانه فضای آموزشی مقطع ابتدایی آموزش وپرورش استان ایلام در مقایسه با نسبت پیشبینی شده در برنامه ملی آموزش برای همه استان طی دوره مورد نظرچگونه است؟
- میزان نرخ ضریب بهره برداری از کلاس فیزیکی مقطع ابتدایی آموزش و پرورش استان ایلام در مقایسه با نسبت پیشبینی شده در برنامه ملی آموزش برای همه استان طی دوره مورد نظرچگونه است؟
۱-۶) فرضیات پژوهش:
فرضیه۱: بین شاخصهای نرخ جریان دانش آموزی (نرخ ارتقا، نرخ مردودی و نرخ ترک تحصیل) در دانش آموزان دختر و دانش آموزان پسر تفاوت معنی داری وجود دارد.
فرضیه۲: بین شاخصهای نسبت اتلاف و ضریب کارایی در دانش آموزان دختر و دانش آموزان پسر تفاوت معنی داری وجود دارد.
فرضیه۳: بین شاخص درصد فارغ التحصیلی در دانش آموزان دختر و دانش آموزان پسر تفاوت معنی داری وجود دارد.
فرضیه۴: بین شاخص درصد رشد مقطع ابتدایی آموزش و پرورش استان ایلام و میزان پیشبینی شده این شاخص در برنامه ایفا استان طی دوره مورد بررسی تفاوت معناداری وجود دارد.
فرضیه۵: بین شاخصهای ترکیب دانش آموزی (سهم دانش آموز دختر و سهم دانش آموز غیر انتفاعی) مقطع ابتدایی آموزش و پرورش استان ایلام و میزان پیشبینی شده این شاخص در برنامه ایفا استان طی دوره مورد بررسی تفاوت معناداری وجود دارد.
فرضیه۶: بین شاخص سهم دانش آموز روستایی مقطع ابتدایی آموزش و پرورش استان ایلام و میزان پیشبینی شده این شاخص در برنامه ایفا استان طی دوره مورد بررسی تفاوت معناداری وجود دارد.
فرضیه۷: بین شاخص پوشش ظاهری تحصیلی مقطع ابتدایی آموزش و پرورش استان ایلام و میزان پیشبینی شده این شاخص در برنامه ایفا استان طی دوره مورد بررسی تفاوت معناداری وجود دارد.
فرضیه۸: بین شاخص میانگین نسبت دانش آموز به معلم مقطع ابتدایی آموزش و پرورش استان ایلام و میزان پیشبینی شده این شاخص در برنامه ایفا استان طی دوره مورد بررسی تفاوت معناداری وجود دارد.
فرضیه۹: بین شاخص میانگین تحصیلات معلمان مقطع ابتدایی آموزش و پرورش استان ایلام و میزان پیشبینی شده این شاخص در برنامه ایفا استان طی دوره مورد بررسی تفاوت معناداری وجود دارد.
فرضیه۱۰: بین شاخصهای تراکم دانش آموز در کلاس دایر و ضریب بهره برداری از کلاس فیزیکی مقطع ابتدایی آموزش و پرورش استان ایلام و میزان پیشبینی شده این شاخص در برنامه ایفا استان طی دوره مورد بررسی تفاوت معناداری وجود دارد.
فرضیه۱۱: بین شاخص سرانه فضای آموزشی مقطع ابتدایی آموزش و پرورش استان ایلام و میزان پیشبینی شده این شاخص در برنامه ایفا استان طی دوره مورد بررسی تفاوت معناداری وجود دارد.
۱-۷) تعاریف مفهومی متغیرها و اصطلاحات
الف) کارایی[۹]:
کارایی عبارت است از به دست آوردن حداکثر تولید با حداقل منابع. بدین معنی که بتوان بیشترین محصول را با تعداد مشخصی از نهاده تولید نمود و یا بتوان با یک سطح معینی از نهادهها به حداکثر مقدار محصول دست یافت(عمادزاده، ۱۳۸۲).
ب) کارایی درونی[۱۰]:
کارایی درونی عبارت است از نسبت محصول آموزشی به دست آمده به هزینه های به کار رفته در داده ها (عمادزاده، ۱۳۸۲). در این تحقیق به منظور بررسی میزان کارایی درونی آموزش ابتدایی استان ایلام وبا توجه به اهداف آن از شاخصهای کارایی درونی استفاده میشود. یعنی تعداد ورودیهای یک دوره را در طی چند سال از لحاظ محصول آن شامل نرخ ارتقاء، مردودی، ترک تحصیل و میزان اتلاف و ضریب کارایی و نرخ ماندگاری و درصد فارغالتحصیلی که شاخصهای اصلی برآورد کارایی درونی میباشند و شاخصهای دیگری چون ترکیب دانش آموزی، فضای آموزشی و نیروی انسانی را بررسی نماییم.
پ) برنامه ملی آموزش برای همه (ایفا):
آمـوزش بـرای همـه، برنـامهای اسـت که در سـال ۱۳۶۹ (۱۹۹۰ میلادی) در جامتین تایلند به همت پنج سازمان بینالمللی یونسکو، یونیسف، صندوق جمعیت سازمان ملل متحد، بانک جهانی و برنامه عمران ملل متحد با هدف گسترش سواد در جهان، افزایش فرصتهای یادگیری برای همگان و بهبود کیفیت یادگیری برگزار شد( موسوی، ۱۳۸۳).
ت) ملاک:
ملاکها عبارت است از ویژگیها یا جنبههایی از پدیده مورد ارزیابی که قضاوت در مورد آن ها انجام میپذیرد. یا ملاکها عبارت است از ویژگیهایی از نظام مورد ارزیابی که به عنوان جنبههای اصلی یا با اهمیت نظام برای قضاوت منظور میشود (بازرگان، ۱۳۸۸).
ث) شاخص[۱۱](مقیاس، نشانگر):
شاخصهای آموزشی: علائم و معیارهایی هستند که مسیر را مشخص ساخته و به تشخیص وضعیت موجود نظام آموزشی کمک میکند. سیر تکوین این امر نخست در ایالات متحده آمریکا آغاز شد. سپس سازمان همکاری توسعه اقتصادی در دهه ۱۹۹۰ کوشش کردهاست تا یک سیستم نشانگرهای آموزشی مورد استفاده در سطح بینالمللی را تدوین کند. این سازمان موفق شده است که مجموعه نشانگرهای آموزشی متشکل از حدود ۳۰ نشانگر را تدوین کند. داده های حاصل از این نشانگرها در یک نشریه سالانه با عنوان نگاهی به آموزش[۱۲] منتشر میشود (بازرگان، ۱۳۸۸).
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1401-09-30] [ 04:31:00 ب.ظ ]
|