دانلود متن کامل پایان نامه ارشد | در این قسمت تعداد و درصد پاسخ دهندگان از نظر معدل بررسی می شود و نتایج در جدول ۴-۴ ارائه شده است. – پایان نامه های کارشناسی ارشد |
۳۶٫۲%۷۱کشاورزی
۱%۲علوم۲۰٫۴%۴۰ادبیات۶٫۶%۱۳مهندسی۱۰۰%۱۹۶کل
همان گونه که در جدول ۳-۴ ملاحظه می شود، از بین ۱۹۶ شرکتکننده در پژوهش، ۷/۳۵ درصد پاسخگویان در دانشکدهی روانشناسی و علوم تربیتی، ۲/۳۶ درصد در دانشکدهی کشاورزی، ۱ درصد در دانشکدهی علوم، ۴/۲۰ درصد در دانشکدهی ادبیات و ۶/۶ درصد در دانشکدهی مهندسی مشغول به تحصیل بودند.
ت) معدل
در این قسمت تعداد و درصد پاسخ دهندگان از نظر معدل بررسی می شود و نتایج در جدول ۴-۴ ارائه شده است.
جدول ۴-۴: فراوانی و درصد فراوانی نمونه ها بر حسب معدل
درصد فراوانی
فراوانی مطلق
معدل
۳٫۱%
۶
۲۰-۵/۱۸
۳۷٫۲%
۷۳
۵/۱۸-۵/۱۶
۴۸%
۹۴
۵/۱۶-۵/۱۴
۱۰٫۷%
۲۱
۵/۱۴-۵/۱۲
۱%
۲
کمتر از ۵/۱۲
۱۰۰%
۱۹۶
کل
همان گونه که در جدول ۴-۴ ملاحظه می شود، ۱/۳ درصد پاسخگویان دارای معدل بین ۵/۱۸ تا ۲۰، ۲/۳۷ درصد بین ۵/۱۶ تا ۵/۱۸، ۴۸ درصد بین ۵/۱۴ تا ۵/۱۶، ۷/۱۰ درصد بین ۵/۱۲ تا ۵/۱۴ و ۱ درصد افراد پاسخگو معدل کمتر از ۵/۱۲ داشتند.
ث) علاقه به رشته تحصیلی
در این قسمت تعداد و درصد پاسخ دهندگان از نظر علاقه به رشته تحصیلی بررسی می شود و نتایج در جدول ۵-۴ ارائه شده است.
جدول ۵-۴: فراوانی و درصد فراوانی نمونه ها بر حسب علاقه به رشته تحصیلی
درصد فراوانی
فراوانی مطلق
میزان علاقه
۴٫۶%
۹
خیلی کم
۷٫۱%
۱۴
کم
۲۹٫۶%
۵۸
تا حدودی
۳۸٫۸%
۷۶
زیاد
۱۹٫۹%
۳۹
خیلی زیاد
۱۰۰%
۱۹۶
کل
همان گونه که در جدول ۵-۴ ملاحظه می شود، ۶/۴ درصد پاسخگویان علاقه آنان به رشته تحصیلی در سطح خیلی کم، ۱/۷ درصد در سطح کم، ۶/۲۹ درصد در سطح متوسط، ۸/۳۸ درصد در سطح زیاد و ۹/۱۹ درصد در سطح خیلی زیاد بودند.
ج) رضایت از دانشگاه محل تحصیل
در این قسمت تعداد و درصد پاسخ دهندگان از نظر رضایت از دانشگاه محل تحصیل بررسی می شود و نتایج در جدول ۶-۴ ارائه شده است.
جدول ۶-۴: فراوانی و درصد فراوانی نمونه ها بر حسب رضایت از دانشگاه محل تحصیل
درصد فراوانی
فراوانی مطلق
میزان رضایت
۱۴٫۸%
۲۹
خیلی کم
۲۱٫۹%
۴۳
کم
۳۶٫۲%
۷۱
تا حدودی
۱۹٫۹%
۳۹
زیاد
۷٫۱%
۱۴
خیلی زیاد
۱۰۰%
۱۹۶
کل
همان گونه که در جدول ۶-۴ ملاحظه می شود، ۸/۱۴ درصد پاسخگویان رضایت آنان از دانشگاه محل تحصیل در سطح خیلی کم، ۹/۲۱ درصد در سطح کم، ۲/۳۶ درصد در سطح متوسط، ۹/۱۹ درصد در سطح زیاد و ۱/۷ درصد در سطح خیلی زیاد بودند.
۲-۴ شاخص های توصیفی
۱-۲-۴ توصیف آماری تعللورزی دانشجویان دانشگاه بیرجند در کل نمونه
در این قسمت به محاسبه شاخص های پراکندگی و مرکزی تعللورزی میپردازیم و نتایج در جدول ۷-۴ ارائه شده است.
جدول ۷-۴: شاخص های توصیفی تعللورزی
متغیرها
تعداد
میانگین
حداقل
حداکثر
انحراف معیار
آماده شدن برای امتحانات
۱۹۶
۲٫۸۹
۱
۴٫۶۷
۰٫۸۶
آماده کردن تکالیف درسی
۱۹۶
۲٫۷۷
۱٫۲۲
۴٫۲۲
۰٫۶۰
آماده کردن مقالات
۱۹۶
۲٫۷۸
۱
۴٫۵
۰٫۶۸
بر اساس اطلاعات جدول ۷-۴، میانگین آماده شدن برای امتحانات، ۸۹/۲ از ۵ نمره ممکن به دست آمده است و انحراف معیار نمرات ۸۶/۰ است. در این بین کمترین نمرهی آماده شدن برای امتحانات ۱ و بیشترین نمرهی به دست آمده ۶۷/۴ از ۵ نمرهی ممکن است. میانگین آماده کردن تکالیف درسی، ۷۷/۲ از ۵ نمرهی ممکن به دست آمده است و انحراف معیار نمرات ۶۰/۰ است. در این بین کمترین نمرهی آماده کردن تکالیف درسی ۲۲/۱ و بیشترین نمرهی به دست آمده ۲۲/۴ از ۵ نمره ممکن است. میانگین آماده کردن مقالات، ۷۸/۲ از ۵ نمرهی ممکن به دست آمده است و انحراف معیار نمرات ۶۸/۰ است. در این بین کمترین نمرهی آماده کردن مقالات ۱ و بیشترین نمرهی به دست آمده ۵/۴ از ۵ نمرهی ممکن است.
در بین متغیرهای تعللورزی، آماده شدن برای امتحانات با میانگین ۸۹/۲ بیشترین و آماده کردن تکالیف درسی با میانگین ۷۷/۲ کمترین نمره را کسب نموده اند و انحراف معیار آماده کردن تکالیف درسی (۶۰/۰) کمترین و آماده شدن برای امتحانات (۸۶/۰) بیشترین پراکندگی را از حیث نمره دارند. به عبارتی، افراد در زمینه آماده کردن تکالیف درسی، ویژگی همگنتر نسبت به سایر ابعاد دارند و در زمینه آماده شدن برای امتحانات، دارای ویژگی ناهمگنتری نسبت به سایر ابعاد میباشند.
۲-۲-۴ توصیف آماری جوّ کلاس دانشجویان دانشگاه بیرجند در کل نمونه
در این قسمت به محاسبه شاخص های پراکندگی و مرکزی جوّ کلاس میپردازیم و نتایج در جدول ۸-۴ ارائه شده است.
جدول ۸-۴: شاخص های توصیفی جوّ کلاس
متغیرها
تعداد
میانگین
حداقل
حداکثر
انحراف معیار
جوّ مثبت کلاس
۱۹۶
۳٫۷۴
۱٫۴۰
۵
۰٫۶۸
جوّ منفی کلاس
۱۹۶
۳٫۹۲
۲
۵
۰٫۶۹
عقاید و باورها
۱۹۶
۳٫۴۱
۱٫۶۷
۵
۰٫۷۰
بر اساس اطلاعات جدول ۸-۴، میانگین جوّ مثبت کلاس، ۷۴/۳ از ۵ نمرهی ممکن به دست آمده است و انحراف معیار نمرات ۶۸/۰ است. در این بین کمترین نمرهی جوّ مثبت کلاس ۱٫۴۰ و بیشترین نمرهی به دست آمده ۵ از ۵ نمرهی ممکن است. میانگین جوّ منفی کلاس، ۹۲/۳ از ۵ نمرهی ممکن به دست آمده است و انحراف معیار نمرات ۶۹/۰ است. در این بین کمترین نمرهی جوّ منفی کلاس ۲ و بیشترین نمرهی به دست آمده ۵ از ۵ نمرهی ممکن است. میانگین عقایدها و باورها، ۴۱/۳ از ۵ نمرهی ممکن به دست آمده است و انحراف معیار نمرات ۷۰/۰ است. در این بین کمترین نمرهی عقاید و باورها ۱٫۶۷ و بیشترین نمرهی به دست آمده ۵ از ۵ نمرهی ممکن است.
در بین متغیرهای جوّ کلاس، جوّ منفی با میانگین ۹۲/۳ بیشترین و عقاید و باورها با میانگین ۴۱/۳ کمترین نمره را کسب نموده اند و انحراف معیار جوّ مثبت کلاس (۶۸/۰) کمترین و عقاید و باورها (۷۰/۰) بیشترین پراکندگی را از حیث نمره دارند. به عبارتی افراد در زمینه جوّ مثبت کلاس ویژگی همگنتری نسبت به سایر ابعاد دارند و در زمینه عقاید و باورها دارای ویژگی ناهمگنتری نسبت به سایر ابعاد جوّ کلاس میباشند.
۳-۲-۴ توصیف آماری باورهای انگیزشی
در این قسمت به محاسبه شاخص های پراکندگی و مرکزی باورهای انگیزشی میپردازیم و نتایج در جدول ۹-۴ ارائه شده است.
جدول ۹-۴: شاخص های توصیفی باورهای انگیزشی
متغیرها
تعداد
میانگین
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1401-09-30] [ 03:47:00 ب.ظ ]
|