۳۶٫۲%۷۱کشاورزی

۱%۲علوم۲۰٫۴%۴۰ادبیات۶٫۶%۱۳مهندسی۱۰۰%۱۹۶کل

همان گونه که در جدول ۳-۴ ملاحظه می­ شود، از بین ۱۹۶ شرکت­کننده در پژوهش، ۷/۳۵ درصد پاسخگویان در دانشکده­ی روانشناسی و علوم تربیتی، ۲/۳۶ درصد در دانشکده­ی کشاورزی، ۱ درصد در دانشکده­ی علوم، ۴/۲۰ درصد در دانشکده­ی ادبیات و ۶/۶ درصد در دانشکده­ی مهندسی مشغول به تحصیل بودند.

ت) معدل

در این قسمت تعداد و درصد پاسخ ­دهندگان از نظر معدل بررسی می­ شود و نتایج در جدول ۴-۴ ارائه شده است.

جدول ۴-۴: فراوانی و درصد فراوانی نمونه­ ها بر حسب معدل

درصد فراوانی

فراوانی مطلق

معدل

۳٫۱%
۶
۲۰-۵/۱۸
۳۷٫۲%
۷۳
۵/۱۸-۵/۱۶
۴۸%
۹۴
۵/۱۶-۵/۱۴
۱۰٫۷%
۲۱
۵/۱۴-۵/۱۲
۱%
۲
کمتر از ۵/۱۲
۱۰۰%
۱۹۶
کل

همان گونه که در جدول ۴-۴ ملاحظه می­ شود، ۱/۳ درصد پاسخگویان دارای معدل بین ۵/۱۸ تا ۲۰، ۲/۳۷ درصد بین ۵/۱۶ تا ۵/۱۸، ۴۸ درصد بین ۵/۱۴ تا ۵/۱۶، ۷/۱۰ درصد بین ۵/۱۲ تا ۵/۱۴ و ۱ درصد افراد پاسخگو معدل کمتر از ۵/۱۲ داشتند.

ث) علاقه به رشته تحصیلی

در این قسمت تعداد و درصد پاسخ ­دهندگان از نظر علاقه به رشته تحصیلی بررسی می­ شود و نتایج در جدول ۵-۴ ارائه شده است.

جدول ۵-۴: فراوانی و درصد فراوانی نمونه­ ها بر حسب علاقه به رشته تحصیلی

درصد فراوانی

فراوانی مطلق

میزان علاقه

۴٫۶%
۹
خیلی کم
۷٫۱%
۱۴
کم
۲۹٫۶%
۵۸
تا حدودی
۳۸٫۸%
۷۶
زیاد
۱۹٫۹%
۳۹
خیلی زیاد
۱۰۰%
۱۹۶
کل

همان گونه که در جدول ۵-۴ ملاحظه می­ شود، ۶/۴ درصد پاسخگویان علاقه­ آنان به رشته تحصیلی در سطح خیلی کم، ۱/۷ درصد در سطح کم، ۶/۲۹ درصد در سطح متوسط، ۸/۳۸ درصد در سطح زیاد و ۹/۱۹ درصد در سطح خیلی زیاد بودند.

ج) رضایت از دانشگاه محل تحصیل

در این قسمت تعداد و درصد پاسخ ­دهندگان از نظر رضایت از دانشگاه محل تحصیل بررسی می­ شود و نتایج در جدول ۶-۴ ارائه شده است.

جدول ۶-۴: فراوانی و درصد فراوانی نمونه­ ها بر حسب رضایت از دانشگاه محل تحصیل

درصد فراوانی

فراوانی مطلق

میزان رضایت

۱۴٫۸%
۲۹
خیلی کم
۲۱٫۹%
۴۳
کم
۳۶٫۲%
۷۱
تا حدودی
۱۹٫۹%
۳۹
زیاد
۷٫۱%
۱۴
خیلی زیاد
۱۰۰%
۱۹۶
کل

همان گونه که در جدول ۶-۴ ملاحظه می­ شود، ۸/۱۴ درصد پاسخگویان رضایت آنان از دانشگاه محل تحصیل در سطح خیلی کم، ۹/۲۱ درصد در سطح کم، ۲/۳۶ درصد در سطح متوسط، ۹/۱۹ درصد در سطح زیاد و ۱/۷ درصد در سطح خیلی زیاد بودند.

۲-۴ شاخص­ های توصیفی

۱-۲-۴ توصیف آماری تعلل­ورزی دانشجویان دانشگاه بیرجند در کل نمونه

در این قسمت به محاسبه­ شاخص­ های پراکندگی و مرکزی تعلل­ورزی می­پردازیم و نتایج در جدول ۷-۴ ارائه شده است.

جدول ۷-۴: شاخص­ های توصیفی تعلل­ورزی

متغیرها

تعداد

میانگین

حداقل

حداکثر

انحراف معیار

آماده شدن برای امتحانات
۱۹۶
۲٫۸۹
۱
۴٫۶۷
۰٫۸۶
آماده کردن تکالیف درسی
۱۹۶
۲٫۷۷
۱٫۲۲
۴٫۲۲
۰٫۶۰
آماده کردن مقالات
۱۹۶
۲٫۷۸
۱
۴٫۵
۰٫۶۸

بر اساس اطلاعات جدول ۷-۴، میانگین آماده شدن برای امتحانات، ۸۹/۲ از ۵ نمره ممکن به دست آمده است و انحراف معیار نمرات ۸۶/۰ است. در این بین کمترین نمره­ی آماده شدن برای امتحانات ۱ و بیشترین نمره­ی به دست آمده ۶۷/۴ از ۵ نمره­ی ممکن است. میانگین آماده کردن تکالیف درسی، ۷۷/۲ از ۵ نمره­ی ممکن به دست آمده است و انحراف معیار نمرات ۶۰/۰ است. در این بین کمترین نمره­ی آماده کردن تکالیف درسی ۲۲/۱ و بیشترین نمره­ی به دست آمده ۲۲/۴ از ۵ نمره ممکن است. میانگین آماده کردن مقالات، ۷۸/۲ از ۵ نمره­ی ممکن به دست آمده است و انحراف معیار نمرات ۶۸/۰ است. در این بین کمترین نمره­ی آماده کردن مقالات ۱ و بیشترین نمره­ی به دست آمده ۵/۴ از ۵ نمره­ی ممکن است.

در بین متغیر­های تعلل­ورزی، آماده شدن برای امتحانات با میانگین ۸۹/۲ بیشترین و آماده کردن تکالیف درسی با میانگین ۷۷/۲ کمترین نمره را کسب نموده ­اند و انحراف معیار آماده کردن تکالیف درسی (۶۰/۰) کمترین و آماده شدن برای امتحانات (۸۶/۰) بیشترین پراکندگی را از حیث نمره دارند. به عبارتی، افراد در زمینه­ آماده کردن تکالیف درسی­، ویژگی همگن­تر نسبت به سایر ابعاد دارند و در زمینه­ آماده شدن برای امتحانات، دارای ویژگی ناهمگن­تری نسبت به سایر ابعاد می­باشند.

۲-۲-۴ توصیف آماری جوّ کلاس دانشجویان دانشگاه بیرجند در کل نمونه

در این قسمت به محاسبه­ شاخص­ های پراکندگی و مرکزی جوّ کلاس می­پردازیم و نتایج در جدول ۸-۴ ارائه شده است.

جدول ۸-۴: شاخص­ های توصیفی جوّ کلاس

متغیرها

تعداد

میانگین

حداقل

حداکثر

انحراف معیار

جوّ مثبت کلاس
۱۹۶
۳٫۷۴
۱٫۴۰
۵
۰٫۶۸
جوّ منفی کلاس
۱۹۶
۳٫۹۲
۲
۵
۰٫۶۹
عقاید و باورها
۱۹۶
۳٫۴۱
۱٫۶۷
۵
۰٫۷۰

بر اساس اطلاعات جدول ۸-۴، میانگین جوّ مثبت کلاس، ۷۴/۳ از ۵ نمره­ی ممکن به دست آمده است و انحراف معیار نمرات ۶۸/۰ است. در این بین کمترین نمره­ی جوّ مثبت کلاس ۱٫۴۰ و بیشترین نمره­ی به دست آمده ۵ از ۵ نمره­ی ممکن است. میانگین جوّ منفی کلاس، ۹۲/۳ از ۵ نمره­ی ممکن به دست آمده است و انحراف معیار نمرات ۶۹/۰ است. در این بین کمترین نمره­ی جوّ منفی کلاس ۲ و بیشترین نمره­ی به دست آمده ۵ از ۵ نمره­ی ممکن است. میانگین عقایدها و باورها، ۴۱/۳ از ۵ نمره­ی ممکن به دست آمده است و انحراف معیار نمرات ۷۰/۰ است. در این بین کمترین نمره­ی عقاید و باورها ۱٫۶۷ و بیشترین نمره­ی به دست آمده ۵ از ۵ نمره­ی ممکن است.

در بین متغیر­های جوّ کلاس، جوّ منفی با میانگین ۹۲/۳ بیشترین و عقاید و باورها با میانگین ۴۱/۳ کمترین نمره را کسب نموده ­اند و انحراف معیار جوّ مثبت کلاس (۶۸/۰) کمترین و عقاید و باورها (۷۰/۰) بیشترین پراکندگی را از حیث نمره دارند. به عبارتی افراد در زمینه­ جوّ مثبت کلاس ویژگی همگن­تری نسبت به سایر ابعاد دارند و در زمینه­ عقاید و باورها دارای ویژگی ناهمگن­تری نسبت به سایر ابعاد جوّ کلاس می­باشند.

۳-۲-۴ توصیف آماری باورهای انگیزشی

در این قسمت به محاسبه­ شاخص­ های پراکندگی و مرکزی باورهای انگیزشی می­پردازیم و نتایج در جدول ۹-۴ ارائه شده است.

جدول ۹-۴: شاخص­ های توصیفی باورهای انگیزشی

متغیرها

تعداد

میانگین

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...