۸۲/۳۵۷/۰

مفید بودن اینترنت۰۶/۴۶۵/۰۹۱/۳۶۹/۰لذت بخش بودن اینترنت۷۵/۳۸۷/۰۸۲/۳۵۶/۰احساس خودکارآمدی۶۲/۳۹۰/۰۹۱/۳۶۴/۰

بنابر یافته ­های جدول ۴-۲۴، بررسی میانگین­ها نشان می­دهد میانگین نظرات دانشجویان دانشگاه اصفهان در خصوص اضطراب اینترنتی و مفید بودن اینترنت بزرگتر از نظرات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و میانگین نظرات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص لذت‌بخش بودن اینترنت و احساس خودکارآمدی در استفاده از اینترنت بزرگتر از نظرات دانشجویان دانشگاه اصفهان بوده­ است.

جدول ۴-۲۵٫ نتایج آزمون لوین فرض همگنی واریانس­ها

متغیر
F
df1
df2
Sig

اضطراب اینترنتی

۳۵/۱

۱

۷۷

۲۰/۰

مفید بودن اینترنت

۰۴/۰

۱

۷۷

۸۴/۰

لذت بخش بودن اینترنت

۵۶/۲

۱

۷۷

۱۱/۰

احساس خودکارآمدی

۱۸/۱

۱

۷۷

۲۴/۰

بنابر یافته ­های جدول ۴-۲۵، F مشاهده شده برای آزمون لوین در سطح ۰۰۱/۰ تفاوت معناداری را نشان نمی­دهد. ‌بنابرین‏ فرض صفر یعنی فرض همگنی واریانس­ها پذیرفته می­ شود.

جدول ۴-۲۶٫ نتایج آزمون F (مانوا) مقایسه میانگین نظرات دانشجویان درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی کتابداری و اطلاع­رسانی بر نگرش آن ها نسبت به اینترنت ‌بر اساس دانشگاه محل تحصیل

منبع
متغیر
مجموع مجذورات
df
میانگین مجذورات
F
سطح معناداری

دانشگاه محل تحصیل

اضطراب اینترنتی

۰۸/۰

۱

۰۸/۰

۱۴/۰

۷۱/۰

مفید بودن اینترنت

۴۷/۰

۱

۴۷/۰

۰۴/۱

۳۱/۰

لذت بخش بودن اینترنت

۰۸/۰

۱

۰۸/۰

۱۴/۰

۷۰/۰

احساس خودکارآمدی

۵۷/۱

۱

۵۷/۱

۳۸/۲

۱۳/۰

بنابر یافته ­های جدول ۴-۲۶، F مشاهده در سطح ۰۰۱/۰ تفاوت معناداری را بین میانگین نظرات دانشجویان کتابداری و اطلاع­رسانی درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی کتابداری بر نگرش آن ها نسبت به اضطراب اینترنتی، مفید بودن اینترنت، لذت‌بخش بودن اینترنت و احساس خودکارآمدی در استفاده از اینترنت نشان نمی­دهد.

۴-۴-۴- یافته ­های فرعی بر اساس سن

جدول ۴-۲۷٫ مقادیر میانگین و انحراف معیار نظرات دانشجویان درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی کتابداری و اطلاع­رسانی بر نگرش آن ها نسبت به اینترنت ‌بر اساس سن

نگرش دانشجویان
۲۰ – ۱۸ سال
۲۳ – ۲۱ سال
۲۴ سال و بالاتر
میانگین
انحراف معیار
میانگین
انحراف معیار
میانگین
انحراف معیار

اضطراب اینترنتی

۸۹/۳

۸۳/۰

۹۱/۳

۷۰/۰

۶۸/۳

۷۰/۰

مفید بودن اینترنت

۰۵/۴

۶۳/۰

۴

۷۰/۰

۹۴/۳

۷۹/۰

لذت بخش بودن اینترنت

۸۱/۳

۹۵/۰

۸۴/۳

۵۸/۰

۵۱/۳

۷۳/۰

احساس خودکارآمدی

۵۹/۳

۰۲/۱

۸۹/۳

۶۱/۰

۶۹/۳

۷۸/۰

بنابر یافته ­های جدول ۴-۲۷، بررسی میانگین­ها نشان می­دهد میانگین نظرات دانشجویان ۲۱ تا۲۳ سال در خصوص اضطراب اینترنتی، لذت‌بخش بودن اینترنت و احساس خودکارآمدی در استفاده از اینترنت و میانگین نظرات دانشجویان ۱۸ تا ۲۰ سال در خصوص مفید بودن اینترنت بزرگتر از نظرات سایر دانشجویان بوده ­است.

جدول ۴-۲۸٫ نتایج آزمون لوین فرض همگنی واریانس­ها

متغیر
F
df1
df2
Sig

اضطراب اینترنتی

۳۰/۰

۲

۷۴

۷۴/۰

مفید بودن اینترنت

۵۴/۰

۲

۷۴

۵۸/۰

لذت بخش بودن اینترنت

۸۷/۱

۲

۷۴

۱۶/۰

احساس خودکارآمدی

۸۹/۱

۲

۷۴

۱۶/۰

بنابر یافته ­های جدول ۴-۲۸، F مشاهده شده برای آزمون لوین در سطح ۰۰۱/۰ تفاوت معناداری را نشان نمی­دهد. ‌بنابرین‏ فرض صفر یعنی فرض همگنی واریانس­ها پذیرفته می­ شود.

جدول ۴-۲۹٫ نتایج آزمون F (مانوا) مقایسه میانگین نظرات دانشجویان درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی کتابداری و اطلاع­رسانی بر نگرش آن ها نسبت به اینترنت ‌بر اساس سن

منبع
متغیر
مجموع مجذورات
df
میانگین مجذورات
F
سطح معناداری

سن

اضطراب اینترنتی

۴۰/۰

۲

۲۰/۰

۳۵/۰

۷۰/۰

مفید بودن اینترنت

۱۰/۰

۲

۰۵/۰

۱۱/۰

۹۰/۰

لذت بخش بودن اینترنت

۷۹/۰

۲

۳۹/۰

۶۶/۰

۵۲/۰

احساس خودکارآمدی

۵۳/۱

۲

۷۷/۰

۱۳/۱

۳۳/۰

بنابر یافته ­های جدول ۴-۲۹، F مشاهده در سطح ۰۰۱/۰ تفاوت معناداری را بین میانگین نظرات دانشجویان کتابداری و اطلاع­رسانی درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی کتابداری بر نگرش آن ها نسبت به اضطراب اینترنتی، مفید بودن اینترنت، لذت‌بخش بودن اینترنت و احساس خودکارآمدی در استفاده از اینترنت نشان نمی­دهد.

    1. – Information and Communication of Technology ↑

    1. – Fider ↑

    1. – Tasi ↑

    1. – Lowden ↑

    1. – Computer anxiety ↑

    1. – Bandura ↑

    1. – Internet Attitude Scale ↑

    1. Internet utilization ↑

    1. – Igbaria and et- al ↑

    1. – Teo and et- al ↑

    1. – Anxiety ↑

    1. Computer anxiety ↑

    1. – Raoub ↑

    1. – Dronina ↑

    1. Internet ↑

    1. Self efficacy ↑

    1. – Bandura- A ↑

    1. – Compeau & Higgins ↑

    1. Usefulness ↑

    1. – Davis ↑

    1. Enjoyment ↑

    1. Attitude ↑

    1. – Fishbein ↑

    1. – Ajzen ↑

    1. – Davis and et- al ↑

    1. – Shields & Beharman ↑

    1. – Marshal M- C- louhan ↑

    1. – Pew ↑

    1. – Tsai ↑

    1. – Militodoa & Validation ↑

    1. – Advanced Research Project Agency Network (ARPANET) ↑

    1. – MainFrame ↑

    1. – Connect ↑

    1. – Communicate ↑

    1. – Share ↑

    1. – Email ↑

    1. – Protocol ↑

    1. – Net ↑
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...