نتایج آماری تغییردوربین-واتسون

مجذور ضریب همبستگی تنظیم شدهتغییر مجذور ضریب همبستگیF تغییردرجه آزادی۱درجه آزادی۲معناداری تغییر F۸۱۳/۰۶۶۱/۰۶۴۷/۰۶۶۱/۰۴۲۹/۴۵۴۹۳۰۰۰۱/۰۹۴۷/۱

ضریب تعیین:

مطابق اطلاعات جدول شماره ۷-۴، مجذور ضریب همبستگی (۶۶۱/۰) که ضریب تعیین ۱/۶۶% را به دست می‌دهد نشان می‌دهد که۱/۶۶% پراکندگی متغیر ملاک سازگاری اجتماعی کودکان ناشی از متغیر های پیش بین الگوهای ارتباطی والدین می‌باشد.

پیش فرض عدم وجود خود-همبستگی (استقلال خطاها):

مطابق اطلاعات جدول شماره ۷-۴، نتیجه آزمون دوربین-واتسون (۹۴۷/۱) که نزدیک به آماره معیار ۲ است، پیش فرض عدم وجود خود-همبستگی (استقلال خطاها) برای انجام تحلیل رگرسیون را تأیید می‌کند.

اعتبارسنجی متقابل:

مطابق اطلاعات جدول شماره ۴-۷، اختلاف مجذور ضریب همبستگی تنظیم شده با مجذور ضریب همبستگی

(۰۱۴/۰ = ۶۴۷/۰ – ۶۶۱/۰) که معادل ۴/۱% می‌باشد اعتبار بسیار خوب مدل رگرسیون و قابلیت تعمیم آن به جامعه را نشان می‌دهد، بدین معنی که اگر به جای نمونه ۹۹ نفری از کل جامعه آزمون به عمل آید، حداکثر تقلیل ضریب تعیین ۴/۱% خواهد بود.

معناداری مجذور ضریب همبستگی در صورت افزوده شدن سایر متغیرهای پیش بین به معادله رگرسیون:

مطابق اطلاعات جدول شماره۷-۴، نسبت F تغییر محاسبه شده که با سطح اطمینان ۹۹% معنادار است، معناداری تغییرات مجذور ضریب همبستگی با اضافه شدن سایر متغیرهای پیش بین به معادله را نشان می‌دهد.

جدول شماره ۸-۴ نتیجه آزمون تحلیل واریانس برای تعیین معناداری مدل رگرسیون را نشان می‌دهد.

جدول شماره ۸-۴ آزمون تحلیل واریانس

    1. . Durbin ↑

    1. . Wood ↑

    1. . Forgas ↑

    1. . Ivanoya ↑

    1. . Heavey , Larson & Christensen ↑

    1. . Billings ↑

    1. . Brichler ↑

    1. . Webb ↑

    1. . Wilson ↑

    1. . Richard ↑

    1. . Bolton ↑

    1. . Satir ↑

    1. . Olson ↑

    1. . Lorentz ↑

    1. . Jacobson ↑

    1. . Bernstein & Bernstein ↑

    1. . Gottman ↑

    1. . Markman& Hallwey ↑

    1. . Fitzpatrick & Badzenisky ↑

    1. . Rosh ↑

    1. . Eapstean & Jackson ↑

    1. . Sagrestano ↑

    1. . Kurdek ↑

    1. . Caughlin ↑

    1. . Vanjelisti ↑

    1. . Malauth ↑

    1. . Gottman & Levenson ↑

    1. . Forgaty ↑

    1. . Peterson ↑

    1. . Neller & Feeney , Bonnel & Callan ↑

    1. . Gordon ↑

    1. . Babcock ↑

    1. . Colleagues ↑

    1. . Roberts ↑

    1. . Watzlawick ↑

    1. . Goldenberg ↑

    1. . Sulivan ↑

    1. . Slowson ↑

    1. . Moreno ↑

    1. . Frankel ↑

    1. . Sheflen ↑

    1. . Birdwistell ↑

    1. . Bern ↑

    1. . Bandura ↑

    1. ۱٫ Clear & Canise ↑

    1. . Weissman ↑

    1. . Francis & Brawan ↑

    1. ۴٫ Slomowski & Dunn ↑

    1. . Shufer & Shooben ↑

    1. . Brown ↑

    1. . Deborah, Turner & Romano ↑

    1. . Sulivan ↑

    1. . Steinberg ↑

    1. . Kumbo ↑

    1. . Taylor, Lettia & Shelley ↑

    1. . Temperament ↑

    1. . Rotbart & Yets ↑

    1. . Berk ↑

    1. . Buss,A. ↑

    1. . Flomin,R. ↑

    1. . Hauser,S.T. ↑

    1. . Bowlds,M.K. ↑

    1. . Terman ↑

    1. . Lopsley,et.al. ↑

    1. . Reis,SH.K ↑

    1. . Hartup ↑

    1. . Ziv ↑

    1. . Hops ↑

    1. . Field ↑

    1. . Carver& Scheier ↑

    1. . Forum ↑

    1. . Ansbacher & Ansbacher ↑

    1. . Meyer ↑

    1. . Adler ↑

    1. . Ericson ↑

    1. . Asmen & Quarts ↑

    1. . Hall, Dullard & Miller ↑

    1. . Atkinson ↑

    1. . Shultz ↑

    1. . Piaget ↑

    1. . Bullby ↑

    1. . Kerns & Stevens ↑

    1. . Turner, Weaton & Lioyd ↑

    1. . Ratter ↑

    1. . Taylor ↑

    1. . Moos ↑

    1. . Engfer ↑

    1. . Ou ↑

    1. . Bronstein ↑

    1. . Hollin ↑

    1. . Hofman ↑

    1. . Cristensen ↑

    1. . AAMD Adaptive behavior scale (public school version) ↑

    1. . Lambert ↑

    1. . Wind miller ↑

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...